Klubien viikko-ohjelmat

to
27.7.2023
Lahden AG-alue
ROTARY AFTERWORK GETTOGETHER - helppo muistaa, jokaisen kuukauden viimeisena torstaina
Tervetuloa kaikki, erityisesti uudet, rotarit lasilliselle tapaamaan ja vaihtamaan vapaamuotoisesti ajatuksia ajankohtaisista keskustelunaiheista sekä verkottumaan. Tilaisuus klo 17-19 ja on omakustanteinen.

avec
Paikka: Olavi Wine Cafe, Aleksanterinkatu 10, 15110 Lahti
DMC Eila Parviainen ja AG Jyri Kettunen
la
29.7.2023
RC Lahti
Jos kesän ohjelmaanne mahtuu, liikutte Sysmän suunnalla, tai mökkinne on lähistöllä - kutsu tännekin... SYSMÄN ROTARYKLUBIN UOTINPÄIVIEN SAHTISALUUNA HEINÄKUUN VIIMEISENÄ LAUANTAINA 29.7. klo 9.00 - 17.00. SYSMÄSSÄ. TERVETULOA!
Sysmän Rotaryklubi Ry, Sahtisaluuna: Jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan klubimme varainkeruun kivijalkana on toiminut Sahtisaluuna. Sahtisaluuna pystytetään Uotinpäivien aikaan (heinäkuun viimeisenä lauantaina) Säästöpankin taakse torin viereen. Sahtisaluuna toimii entisten, nykyisten ja tulevien Sysmäläisten kohtauspaikkana perinteisen mallasjuoman nautiskelun ohessa. Sahtisaluunan vaatima työpanos on suuri. Valmistelut alkavat jo keväällä suunnittelulla, lupien hakemisella ja henkilökunnan kouluttamisella. Klubi on kurssittanut keskuudestaan järjestyksenvalvojia, anniskelu- ja hygieniapassillisia toimijoita. Uotinpäivän lähestyessä listataan työvuorot, hankitaan materiaalit ja toivotaan sopivia kelejä. Näkyvä toiminta alkaa Uotinpäivän aattona kun sahtisaluunan pystytys alkaa. Sysmän sahtimestaruus Vuodesta 2007 Sahtisaluunan yhteydessä on järjestetty Sysmän Sahtimestari kilpailu. Kilpailun voittaja saa haltuunsa kiertopalkinnon ja pääsee edustamaan Sysmää sahdinvalmistuksen sm-kisoissa. Osallistumisoikeus on kaikilla sysmäläisillä ja lomasysmäläisillä. Uotinmarkkinat, aina heinäkuun viimeinen lauantai. Uotinpäiviä on vietetty vuodesta 1969 alkaen ihan joka vuosi. Uoti on sysmäläinen murremuunnos sanasta Olavi. Olavi on norjalainen viikinkikuningas (995-1030) ja hänelle on pyhitetty Sysmän keskiaikainen kivikirkko, Pyhän Olavin kirkko. Uotinpäivät keräävät melkein 300 markkinakauppiasta vuosittain Sysmän Hyvien Ihmisten torille ja torin läheisyyteen ja katujen varsille.

avec
Paikka: Säästöpankin takana torin vieressä.
Sysmän Rotaryklubi